ODGOVORNO PRIDOBIVANJE VIROV

Dobavna veriga podjetja je zelo pomemben vir – sodelovanje med podjetji na vsakem koraku v verigi lahko odpre dobre priložnosti za zmanjšanje splošnega vpliva na okolje in povečanje splošnega pozitivnega družbenega učinka. V družbi Henkel naša globalna dobavna veriga vključuje poslovne partnerje iz več kot 120 držav. Skupaj si prizadevamo za 100-odstotno odgovorno pridobivanje virov.

Omogočanje namenske rasti z odgovornim pridobivanjem virov

S svojim vodilnim pristopom k odgovornemu pridobivanju virov želimo omogočiti namensko rast s spodbujanjem trajnosti vzdolž celotne dobavne verige – v korist ljudi in planeta. Iz tega razloga ohranjamo intenzivno komunikacijo in sodelovanje z našimi dobavitelji, s čimer spodbujamo trajnostni razvoj in spoštovanje človekovih pravic. Naše poslanstvo je preseči skladnost, spodbuditi vpliv in spremembe skozi celotno vrednostno verigo ter ustvariti trajnostno vrednost za naše stranke. 

Naša strategija za 100-odstotno odgovorno pridobivanje virov poudarja naš cilj glede sprejemanja 100-odstotno odgovornih odločitev o pridobivanju virov po vsem svetu, v vseh regijah, poslovnih enotah in skupinah materialov. Strateški načrt temelji na našem zanesljivem upravljanju tveganj in pristopu k skladnosti. Odraža ključne vidike strategije za namensko rast družbe Henkel, obenem pa tri ključna trajnostna področja – podnebno pozitiven vpliv, krožno gospodarstvo in družbeni napredek – postavlja v središče našega načrta za odgovorno pridobivanje virov. Naše prispevke k tem pomembnim področjem podpirajo štiri ključne strateške možnosti, in sicer sodelovanje, preoblikovanje, inovacije in ozaveščanje, ki nam bodo omogočile, da dosežemo 100-odstotno odgovorno pridobivanje virov.

Fotografija Bertranda Conquéreta, predsednika globalne dobavne verige Henkel in višjega podpredsednika nabave

   

V našem nabavnem oddelku smo s svojo strategijo za 100-odstotno odgovorno pridobivanje virov močno zavezani k prispevanju k načrtu namenske rasti družbe Henkel in njenim ambicijam.

Naš temelj: upravljanje tveganj in skladnost

Ključni cilj našega zanesljivega stebra za upravljanje tveganj in skladnost je spodbujanje ocenjevanja trajnostne dobave na podlagi tveganj, zato da se omogoči informirano odločanje o omejitvi tveganj in upravljanju ter ocenjevanju in izboljšanju uspešnosti glede trajnosti pri dobaviteljih. Poudarek tega strateškega temeljnega stebra je na skrbnem pregledu tveganj, politikah in standardih, skladnosti dobaviteljev ter preglednosti in sledljivosti dobavne verige.

Henkel ima trenutno poslovne partnerje iz več kot 120 držav in vsem poslovnim partnerjem po vsem svetu postavlja enake zahteve. Pričakujemo, da bo njihovo poslovno ravnanje skladno z našimi trajnostnimi zahtevami. Pri izbiri poslovnih partnerjev in sodelovanju z njimi upoštevamo tudi njihovo uspešnost glede varnosti, zdravja, okolja, socialnih standardov in poštenih poslovnih praks. To temelji na naših korporativnih standardih za varnost, zdravje in okolje. Še naprej se uporabljajo naši korporativni standardi za nabavo. Vodja nabave (CPO) je odgovoren za vse dejavnosti nabave in za zagotavljanje odgovornega upravljanja dobavne verige. Poroča neposredno glavnemu finančnemu direktorju (CFO).

Spoštovanje medsektorskega kodeksa ravnanja nemškega združenja za upravljanje materialov, nabavo in logistiko (BME) je obvezno za vse Henklove dobavitelje po vsem svetu. Kodeks ravnanja združenja BME temelji na desetih načelih globalnega dogovora ZN. Ta kodeks ravnanja omogoča mednarodno uporabo in je poleg politike odgovornega naročanja tudi podlaga za pogodbene odnose z našimi strateškimi dobavitelji. Politika odgovornega pridobivanja, ki je vključena v cikel nabave in dobavitelja, je bila leta 2023 revidirana, da bi se dodali posebni vidiki skrbnega preverjanja dobavne verige.

Naš strateški pristop

Naša strategija 100-odstotno odgovornega pridobivanja postavlja razsežnosti Henklovega načrta trajnostnih ciljev 2030+ – regenerativni planet, uspešne skupnosti in zaupanja vreden partner – v središče našega načrta pridobivanja. V ta namen se osredotočamo na naslednja področja:

Skupaj se zavezujemo, da bomo spodbujali trajnostne prakse s podpiranjem enakosti, izobraževanja in dobrega počutja ljudi v naših dobavnih verigah ter spoštovanjem človekovih pravic pri vseh naših dejavnostih.

  • Skupaj omogočamo podnebno nevtralno prihodnost s spodbujanjem zmanjševanja emisij toplogrednih plinov v dobavni verigi, uvedbo rešitev krožne oskrbe ter varstvom narave in biotske raznovrstnosti.
  • Skupaj se zavezujemo, da bomo spodbujali trajnostne prakse s podpiranjem enakosti, izobraževanja in dobrega počutja ljudi v naših dobavnih verigah ter spoštovanjem človekovih pravic pri vseh naših dejavnostih.
  • Skupaj zagotavljamo visokozmogljivo, pregledno in trajnostno dobavno verigo ter sodelujemo z dobavitelji in partnerji, da bi spodbudili preoblikovanje in ustvarili trajnostno poslovno vrednost.

Na zgoraj omenjenih področjih strateške trajnosti pri zagotavljanju virov se zbira in daje na voljo veliko število kazalnikov za merjenje prispevka k vrednosti, ki so podlaga za strateške odločitve o zagotavljanju virov.

Ključni dejavniki za uresničitev

Za uresničitev naše strategije 100-odstotno odgovornega pridobivanja so ključni dejavniki, ki omogočajo sodelovanje, preoblikovanje, inovacije in opolnomočenje. Svoja prizadevanja pospešujemo s krepitvijo notranjega in zunanjega sodelovanja s poslovnimi partnerji ter ključnimi deležniki. Naša globalna nabavna struktura nam omogoča spodbujanje preobrazbe s popolnim vključevanjem ustreznih trajnostnih strategij poslovnih enot in funkcij v naš program odgovornega pridobivanja. Poleg tega se bomo osredotočili na trajnostne inovacije, spodbujanje inovacij digitalnih rešitev in spodbujanje prehoda na 100-odstotno odgovorno pridobivanje z opolnomočenjem notranjih ter zunanjih deležnikov s pomočjo priložnosti za krepitev zmogljivosti.

Sodelovanje s strateškimi dobavitelji in partnerji

Naše trenutno sodelovanje z dobavitelji se osredotoča na opredelitev in izvajanje skupnega načrta za Henklove trajnostne cilje za leto 2025 in poznejše obdobje. Za razvoj pionirskih inovacij na področju trajnostnih izdelkov in tehnologij skupaj z našimi dobavitelji uporabljamo različne platforme ter forume.

Ciljne sporazume uporabljamo kot orodje za usmerjanje trajnostnih rešitev za pridobivanje virov pri naših strateških dobaviteljih. V okviru našega pristopa k upravljanju tveganj si prizadevamo nenehno izboljševati preglednost naših dobavnih verig na višji stopnji glede trajnostnih tveganj. Zato od izbranih dobaviteljev, npr. v sektorjih surovin in embalaže, zahtevamo tudi preglednost glede ravni emisij v portfelju izdelkov, ki se dobavljajo družbi Henkel. Dobavitelji, ki so bili izbrani za sodelovanje v tem programu podnebnih zavez, skupaj predstavljajo več kot 50 odstotkov našega odtisa v obsegu 3.1. Leta 2023 smo lahko potrdili več kot 2.500 podatkovnih točk ogljičnega odtisa izdelkov na surovinah, zbranih od dobaviteljev, in te informacije dali na voljo interno kot primarni vir podatkov. Leta 2024 smo to število še povečali na več kot 6.000 podatkovnih točk ogljičnega odtisa izdelkov.

V letu 2024 se je začela tudi pobuda »Henkel Climate Connect« – ključna globalna pobuda za nabavo, s katero bomo razširili sodelovanje z dobavitelji v zvezi s podnebjem in zbiranje podatkov o emisijah, ki presegajo največje onesnaževalce in neposredne materiale. S to pobudo pričakujemo, da bomo sistematično popisali, potrdili in zmanjšali emisije naših dobaviteljev ter da bodo naši dobavitelji aktivno prispevali k zmanjšanju emisij v svojih dobavnih verigah v skladu z našim ciljem ničelne stopnje neto emisij. Z obstoječim partnerstvom z organizacijo Together for Sustainability (TfS) in novo vzpostavljenim projektom »Henkel Climate Connect« zagotavljamo podporo ter vire za usposabljanje za povečanje zmogljivosti dobaviteljev za prehod na podnebje na svetovni ravni, ki upoštevajo različne stopnje zrelosti dobaviteljev.

Kot še en mejnik na poti k večji trajnosti v vrednostni verigi je Henkel leta 2022 združil moči z družbo Deutsche Bank, da bi povezal trajnostno uspešnost dobaviteljev z obstoječim programom financiranja dobaviteljev v Evropi. Evropski dobavitelji, ki že sodelujejo v financiranju dobavne verige pri družbi Deutsche Bank, lahko na podlagi svoje ocene EcoVadis izkoristijo ugodnejše pogoje financiranja. Stopnje financiranja se postopoma znižujejo, ko se ocena ESG dobaviteljev še naprej izboljšuje. To pomeni, da je zdaj vseh pet regionalnih programov financiranja dobaviteljev povezanih s trajnostnimi merili. Po potrebi bodo v te programe postopoma vključene tudi druge države, da bi še povečali pokritost Henklove dobavne verige.

Proces odgovornega pridobivanja virov kot sestavni del naših dejavnosti nabave

Naš šeststopenjski »proces odgovornega pridobivanja« je osrednji element našega strateškega pristopa k upravljanju tveganj in skladnosti, ki se osredotoča na prepoznavanje tveganj ter opredelitev ustreznih ukrepov za njihovo zmanjšanje. Na podlagi ocenjevanja trajnostne uspešnosti naših dobaviteljev uporabljamo tako pridobljeno preglednost za podporo našim kupcem pri sodelovanju z dobavitelji za trajne izboljšave v vrednostni verigi. Ti procesi nenehnega izboljševanja temeljijo predvsem na prenosu znanja in krepitvi kompetenc glede optimizacije procesov, učinkovite rabe virov ter okoljskih in socialnih standardov. Ta proces je sestavni del vseh naših nabavnih dejavnosti. S tem šeststopenjskim postopkom pokrivamo približno 97 odstotkov obsega nabave na področju embalaže, surovin in pogodbene proizvodnje.

1. korak: Predhodno preverjanje in ocena tveganja

Ta pristop k ocenjevanju trajnostnih tveganj v dobavni verigi je del sistema upravljanja tveganj v celotni skupini. Ocenjujemo potencialna tveganja na regionalni in državni ravni ter na ravni vrednostne verige, vključno s tveganji, značilnimi za posamezno panogo. Pri tem se osredotočamo na države, za katere so mednarodne institucije ugotovile, da so povezane z višjimi ravnmi trajnostnih tveganj. Ocena vključuje merila, povezana s človekovimi pravicami, okoljem in korupcijo. 

Najvidnejši sodobni primer za državo s tveganjem v zvezi z materiali, ki predstavljajo tveganje za trajnost, so vzhodne province Demokratične republike Kongo (DRK), v katerih so različne vojske, uporniške skupine in zunanji akterji izkoristili rudarjenje za dobiček, obenem pa prispevali k nasilju in izkoriščanju med vojnami v regiji. Štirje minerali, pridobljeni iz Vzhodnega Konga in sosednjih držav, so t. i. konfliktni minerali. Ti minerali obsegajo kolumbit-tantalit (rudo tantala), kasiterit (rudo kositra), volframit (vir volframa) in zlato, ki se uporabljajo za končno proizvodnjo kovin tantal, kositer, volfram in zlato, ki so poznane pod izrazom 3TG.

Brezkonfliktne dobavne verige so sestavni del naše politike odgovornega pridobivanja. V skladu s Smernicami OECD za skrbno preverjanje odgovornih dobavnih verig mineralov z območij, ki jih je prizadel konflikt, in območij z visokim tveganjem izvajamo ustrezno skrbno preverjanje dobavnih verig. Od svojih dobaviteljev zahtevamo, da sodelujejo v skladu z zahtevami veljavnih pravnih okvirov o konfliktnih mineralih (med drugim Smernice OECD o potrebni skrbnosti, Uredba EU in Dodd-Frankov zakon). Dobavitelji morajo predložiti dokumentarna dokazila, da so vsi materiali, ki jih pridobivajo, brez konfliktnih mineralov. Ker Henkel nima neposrednih poslovnih odnosov s talilnicami, pričakujemo, da bodo naši dobavitelji s temi talilnicami sodelovali na podlagi preverjanja brezkonfliktnosti z zahtevo, da uporabljajo izključno Pobudo za odgovorne minerale (RMI) ali druge potrjene vire priznane poslovne pobude OECD.

2. korak: Uvajanje

Rezultati predhodnega preverjanja in ocene tveganja se nato prenesejo v naš postopek uvajanja dobaviteljev. Pričakujemo, da naši dobavitelji upoštevajo naš kodeks ravnanja in politiko odgovornega pridobivanja virov. Postopek uvajanja temelji na enotnem globalnem sistemu registracije in nudi standardiziran povzetek naših zahtev glede trajnosti.

3. korak: Začetna ocena ali revizija

Na začetku novega poslovnega odnosa se od dobaviteljev zahteva, da razkrijejo obstoječe rezultate trajnostne uspešnosti ali izpolnijo vprašalnik, ki zagotavlja preglednost glede njihove trajnosti. Za pomemben delež naše zunanje nabave to počnemo z metodologijo ocenjevanja, ki jo je razvil EcoVadis, neodvisni strokovnjak za oceno trajnosti. Ti vprašalniki zajemajo pričakovanja glede varnosti, zdravja, okolja, kakovosti, človekovih pravic, standardov zaposlenih in boja proti korupciji.

V letu 2021 smo uvedli rešitev programske opreme kot storitve IntegrityNext za dobavitelje z manjšim obsegom nabave. Ta programska rešitev temelji na kompaktnem vprašalniku za samooceno trajnostne uspešnosti in tveganj. 

Izbrani dobavitelji poleg ocenjevanja opravijo tudi revizijo. V tem postopku družba Henkel sodeluje z neodvisnimi revizijskimi podjetji, da preveri skladnost z opredeljenimi standardi pri revizijah. Naše revizije so sestavljene iz inšpekcijskih pregledov na kraju samem (npr. na proizvodnih lokacijah) in vključujejo tovarniške preglede ter razprave z zaposlenimi na vseh hierarhičnih ravneh.

4. korak: Analiza ocene uspešnosti

Zunanji strokovnjaki za trajnost in lastniki dobaviteljev v našem nabavnem timu analizirajo rezultate revizij ali rezultate ocenjevanja EcoVadis, da bi odkrili trajnostne primanjkljaje in področja za izboljšave. Poleg tega so dobavitelji razporejeni v različne razrede tveganja glede trajnosti. Standardiziran postopek po oceni ali reviziji zagotavlja, da naši dobavitelji izvedejo določene korektivne ukrepe. Ponavljajoče se resne neskladnosti se obravnavajo v okviru opredeljenega postopka stopnjevanja in vodijo do prekinitve razmerja z dobaviteljem.

5. korak: Korektivni ukrepi in proces stalnega izboljševanja

Ocenjene dobavitelje neodvisno od rezultatov revizije ali ocene prosimo, da pripravijo načrt korektivnih ukrepov in delajo na opredeljenih področjih za izboljšave. Skupaj z dobavitelji spremljamo napredek pri izvajanju načrta korektivnih ukrepov do ponovne ocene ali ponovne revizije.

6. korak: Ponovna ocena/ponovna revizija

Za spremljanje napredka naših dobaviteljev in zagotavljanje nenehnega cikla izboljševanja, ki ga sestavljajo ocenjevalni, analitični in korektivni ukrepi, uporabljamo ponovne ocene ali ponovne revizije. Nastala preglednost v zvezi z razvojem trajnostnega delovanja naših dobaviteljev je dostopna v realnem času preko digitalnih platform.

1. korak: Predhodno preverjanje in ocena tveganja

Ta pristop k ocenjevanju trajnostnih tveganj v dobavni verigi je del sistema upravljanja tveganj v celotni skupini. Ocenjujemo potencialna tveganja na regionalni in državni ravni ter na ravni vrednostne verige, vključno s tveganji, značilnimi za posamezno panogo. Pri tem se osredotočamo na države, za katere so mednarodne institucije ugotovile, da so povezane z višjimi ravnmi trajnostnih tveganj. Ocena vključuje merila, povezana s človekovimi pravicami, okoljem in korupcijo. 

Najvidnejši sodobni primer za državo s tveganjem v zvezi z materiali, ki predstavljajo tveganje za trajnost, so vzhodne province Demokratične republike Kongo (DRK), v katerih so različne vojske, uporniške skupine in zunanji akterji izkoristili rudarjenje za dobiček, obenem pa prispevali k nasilju in izkoriščanju med vojnami v regiji. Štirje minerali, pridobljeni iz Vzhodnega Konga in sosednjih držav, so t. i. konfliktni minerali. Ti minerali obsegajo kolumbit-tantalit (rudo tantala), kasiterit (rudo kositra), volframit (vir volframa) in zlato, ki se uporabljajo za končno proizvodnjo kovin tantal, kositer, volfram in zlato, ki so poznane pod izrazom 3TG.

Brezkonfliktne dobavne verige so sestavni del naše politike odgovornega pridobivanja. V skladu s Smernicami OECD za skrbno preverjanje odgovornih dobavnih verig mineralov z območij, ki jih je prizadel konflikt, in območij z visokim tveganjem izvajamo ustrezno skrbno preverjanje dobavnih verig. Od svojih dobaviteljev zahtevamo, da sodelujejo v skladu z zahtevami veljavnih pravnih okvirov o konfliktnih mineralih (med drugim Smernice OECD o potrebni skrbnosti, Uredba EU in Dodd-Frankov zakon). Dobavitelji morajo predložiti dokumentarna dokazila, da so vsi materiali, ki jih pridobivajo, brez konfliktnih mineralov. Ker Henkel nima neposrednih poslovnih odnosov s talilnicami, pričakujemo, da bodo naši dobavitelji s temi talilnicami sodelovali na podlagi preverjanja brezkonfliktnosti z zahtevo, da uporabljajo izključno Pobudo za odgovorne minerale (RMI) ali druge potrjene vire priznane poslovne pobude OECD.

2. korak: Uvajanje

Rezultati predhodnega preverjanja in ocene tveganja se nato prenesejo v naš postopek uvajanja dobaviteljev. Pričakujemo, da naši dobavitelji upoštevajo naš kodeks ravnanja in politiko odgovornega pridobivanja virov. Postopek uvajanja temelji na enotnem globalnem sistemu registracije in nudi standardiziran povzetek naših zahtev glede trajnosti.

3. korak: Začetna ocena ali revizija

Na začetku novega poslovnega odnosa se od dobaviteljev zahteva, da razkrijejo obstoječe rezultate trajnostne uspešnosti ali izpolnijo vprašalnik, ki zagotavlja preglednost glede njihove trajnosti. Za pomemben delež naše zunanje nabave to počnemo z metodologijo ocenjevanja, ki jo je razvil EcoVadis, neodvisni strokovnjak za oceno trajnosti. Ti vprašalniki zajemajo pričakovanja glede varnosti, zdravja, okolja, kakovosti, človekovih pravic, standardov zaposlenih in boja proti korupciji.

V letu 2021 smo uvedli rešitev programske opreme kot storitve IntegrityNext za dobavitelje z manjšim obsegom nabave. Ta programska rešitev temelji na kompaktnem vprašalniku za samooceno trajnostne uspešnosti in tveganj. 

Izbrani dobavitelji poleg ocenjevanja opravijo tudi revizijo. V tem postopku družba Henkel sodeluje z neodvisnimi revizijskimi podjetji, da preveri skladnost z opredeljenimi standardi pri revizijah. Naše revizije so sestavljene iz inšpekcijskih pregledov na kraju samem (npr. na proizvodnih lokacijah) in vključujejo tovarniške preglede ter razprave z zaposlenimi na vseh hierarhičnih ravneh.

4. korak: Analiza ocene uspešnosti

Zunanji strokovnjaki za trajnost in lastniki dobaviteljev v našem nabavnem timu analizirajo rezultate revizij ali rezultate ocenjevanja EcoVadis, da bi odkrili trajnostne primanjkljaje in področja za izboljšave. Poleg tega so dobavitelji razporejeni v različne razrede tveganja glede trajnosti. Standardiziran postopek po oceni ali reviziji zagotavlja, da naši dobavitelji izvedejo določene korektivne ukrepe. Ponavljajoče se resne neskladnosti se obravnavajo v okviru opredeljenega postopka stopnjevanja in vodijo do prekinitve razmerja z dobaviteljem.

5. korak: Korektivni ukrepi in proces stalnega izboljševanja

Ocenjene dobavitelje neodvisno od rezultatov revizije ali ocene prosimo, da pripravijo načrt korektivnih ukrepov in delajo na opredeljenih področjih za izboljšave. Skupaj z dobavitelji spremljamo napredek pri izvajanju načrta korektivnih ukrepov do ponovne ocene ali ponovne revizije.

6. korak: Ponovna ocena/ponovna revizija

Za spremljanje napredka naših dobaviteljev in zagotavljanje nenehnega cikla izboljševanja, ki ga sestavljajo ocenjevalni, analitični in korektivni ukrepi, uporabljamo ponovne ocene ali ponovne revizije. Nastala preglednost v zvezi z razvojem trajnostnega delovanja naših dobaviteljev je dostopna v realnem času preko digitalnih platform.

Razvoj ali prekinitev razmerja z dobaviteljem

Z dobavitelji intenzivno sodelujemo pri izboljšanju njihove trajnostne uspešnosti. Osredotočamo se na začetek pozitivnih sprememb v celotni vrednostni verigi, na primer s programi usposabljanja in skupnimi projekti. V letu 2024 nismo prejeli nobenega obvestila o kršitvi s strani katerega koli od naših strateških poslovnih partnerjev, ki bi bila razlog za prekinitev odnosa s tem dobaviteljem.

Skupaj za trajnostno dobavno verigo

Leta 2011 je družba Henkel skupaj s petimi drugimi podjetji v kemični industriji soustanovila pobudo »Skupaj za trajnost – dobavne verige za kemikalije za boljši svet« (TfS, ki temelji na načelih Globalnega dogovora Združenih narodov in pobude za odgovorno oskrbo Mednarodnega sveta kemičnih združenj (ICCA). Cilj pobude TfS je uskladiti vse bolj zapletene procese upravljanja dobavne verige glede trajnosti in optimizirati dialog med svetovnimi poslovnimi partnerji. Predvsem je treba ustvariti sinergije, da se lahko viri uporabljajo učinkoviteje in z najmanjšim upravnim naporom, ne le med družbami članicami, temveč tudi z vsemi našimi skupnimi dobavitelji. 

Bistvo revizij in spletnih ocenjevanj pobude TfS je temeljna ideja: »Revizija za enega je revizija za vse!« Dobavitelji morajo opraviti le eno ocenjevanje ali eno revizijo. Revizije opravlja več izbranih, neodvisnih revizijskih podjetij. Pri spletnem ocenjevanju TfS sodeluje s podjetjem EcoVadis, strokovnjakom za ocenjevanje trajnostne uspešnosti. Uspešnost se ocenjuje na področjih upravljanja, okolja, zdravja in varnosti, dela in človekovih pravic ter vprašanj etičnega korporativnega upravljanja. Leta 2024 je imela pobuda TfS približno 20.600 aktivnih ocenjevanj in revizij TfS. V istem letu je približno 3.200 Henklovih dobaviteljev opravilo oceno ali revizijo TfS. Ker so številni člani TfS tudi neposredni dobavitelji družbe Henkel, ki prav tako ocenjujejo in revidirajo svoje dobavitelje, dosežemo bolj poglobljen pristop (nivo n) k trajnostnim praksam vzdolž vrednostne verige.

Pomemben mejnik v zgodovini pobude TfS je bila objava smernic o ogljičnem odtisu izdelkov (PCF) za kemično industrijo iz obsega 3 leta 2022. Člani TfS so sodelovali z globalnimi nevladnimi organizacijami, strokovnjaki za trajnost podjetij, strokovnjaki iz kemijske industrije in organizacijami, kot sta Svetovni gospodarski forum (WEF) in Svetovni poslovni svet za trajnostni razvoj (WBCSD), da bi zagotovili skladnost smernic TfS PCF z najboljšimi svetovnimi praksami za obračunavanje emisij. Družbo Henkel so v delovnih skupinah PCF zastopali strokovnjaki. Nedavno posodobljena smernica združuje obstoječe pristope za izračun PCF glede na posebnosti kemične industrije ter poslovnim in industrijskim strankam ter potrošnikom omogoča vzpostavitev neposredne primerljivosti in oceno podnebnega vpliva kemičnih izdelkov v prihodnosti. Leta 2024 je pobuda TfS uradno uvedla izmenjavo PCF – standardizirano podatkovno platformo, ki dobaviteljem in podjetjem omogoča ustvarjanje in varno izmenjavo podatkov o ogljiku iz celotnih dobavnih verig.

Drugi ključni element pobude TfS je Akademija TfS – prilagojena platforma za učenje in razvijanje spretnosti, ki je zasnovana tako, da podjetjem članicam in njihovim dobaviteljem omogoča stalno izobraževanje o ključnih trajnostnih temah v dobavni verigi. Tečaji zajemajo teme, kot so zdravje in varnost, okolje, trajnostno naročanje, delo in človekove pravice, upravljanje in vodenje, pa tudi informacije o samem sistemu TfS. Vse učne vsebine so povezane s korektivnimi ukrepi, ki izhajajo iz revizij in ocen TfS. To dobaviteljem, ki so bili ocenjeni, zagotavlja vrsto konkretnih priložnosti za učenje, ki so neposredno povezane z rezultati revizije in jih podpirajo pri njihovih prizadevanjih za nenehne izboljšave. Do konca leta 2024 je bilo v družbi Henkel več kot 280 udeležencev vpisanih v 790 tečajev Akademije TfS.

Usposabljanje in razvoj dobaviteljev ter kupcev

V letu 2024 se je Henkel še naprej osredotočal na krepitev kompetenc in širjenje znanja svojih kupcev ter dobaviteljev. Henklovi strokovnjaki so usposabljali strokovnjake za nabavo in dobavitelje na ključnih področjih, kot so palmovo (jedrno) olje, emisije toplogrednih plinov, pogodbena proizvodnja in trgovski izdelki. Strokovnjaki TfS so v letu 2024 na različnih spletnih seminarjih v petih jezikih usposobili več kot 2.500 udeležencev.

Tako kot v prejšnjih letih so se tudi letos notranji deležniki družbe Henkel in novi zaposleni v oddelku nabave usposabljali o vsebini naše strategije za odgovorno nabavo, s posebnim poudarkom na zahtevah zakona o skrbnem preverjanju dobavne verige. Več kot 320 zaposlenih v nabavnem oddelku je v letu 2024 opravilo obsežno usposabljanje o skrbnem preverjanju človekovih pravic s poudarkom na skrbnem preverjanju človekovih pravic v dobavnih verigah.

Več raznolikosti v dobavni verigi: Program za raznolikost dobaviteljev

Da bi dosegli napredek na področju raznolikosti, enakosti in vključenosti, naša služba za javna naročila pomaga krepiti raznolikost med našimi dobavitelji. V okviru teh prizadevanj smo v Severni Ameriki uvedli program za raznolikost dobaviteljev, da bi certificiranim dobaviteljem, ki želijo poslovati s podjetjem Henkel, zagotovili več priložnosti za sodelovanje. Program je med drugim namenjen podjetjem v lasti žensk in podjetjem, ki jih vodijo pripadniki manjšinskih skupin, kot so invalidi ali veterani. Prijavni obrazec, ki ga je razvila naša ekipa za raznolikost dobaviteljev na našem severnoameriškem spletnem mestu, zagotavlja način za neposredno povezovanje potencialnih dobaviteljev raznolikosti z našo nabavno organizacijo. Poleg številnih članstev podjetij, vključno z Nacionalnim svetom za razvoj manjšinskih dobaviteljev (NMSDC) in Podjetjem v lasti žensk ali manjšin (WMBE), ekipa za raznolikost dobaviteljev sodeluje pri številnih dogodkih za usklajevanje raznolikosti dobaviteljev. Na ta način si prizadevamo povezati visokokakovostne rešitve za javna naročila z vključujočo in dinamično bazo dobaviteljev. Izkušnje, pridobljene s tem programom na pomembnem severnoameriškem trgu, nameravamo izkoristiti za razširitev naših globalnih dejavnosti.

Tesno sodelovanje s partnerji

Poleg dela v okviru pobude TfS je Henkel član AIM-Progress, foruma podjetij iz industrije potrošniškega blaga. Tudi tu je cilj spodbujati podjetja, ki so včlanjena, k izmenjavi izkušenj na področju trajnostne oskrbe in izkoriščanju sinergij. Forum se osredotoča tudi na organizacijo regionalnih dogodkov za dobavitelje, da bi izboljšali trajnostno uspešnost v vrednostni verigi. Smo tudi ustanovni član pobude Action for Sustainable Derivatives (ASD). Ta združuje organizacije iz celotne dobavne verige derivatov palmovega olja, da bi podprle prizadevanja za povečanje preglednosti in spodbujanje skladnosti z načeli NDPE (brez krčenja gozdov, brez šote, brez izkoriščanja) za pozitivno preoblikovanje industrije palmovega olja.