4. nov. 2024  Düsseldorf / Nemčija

Nadaljnji napredek programa za namensko rast: večja zavezanost varstvu podnebja

Henkel opredelil cilje glede ničelne stopnje neto emisij

Henkel je v skladu s svojimi ambicijami glede trajnosti v okviru programa za namensko rast oblikoval načrt za ničelno stopnjo neto emisij, s katerim je bistveno razširil svoje cilje za zmanjšanje emisij vzdolž vrednostne verige. Za dosego ničelne stopnje neto emisij si je podjetje zastavilo naslednje cilje:

  • zmanjšanje absolutnih emisij toplogrednih plinov (TGP) obsegov 1 in 2 za 42 odstotkov do leta 2030 (izhodiščno leto 2021),
  • zmanjšanje absolutnih emisij toplogrednih plinov obsega 3 za 30 odstotkov do leta 2030 (izhodiščno leto 2021),
  • zmanjšanje absolutnih emisij toplogrednih plinov obsegov 1, 2 in 3 za 90 odstotkov do leta 2045 (izhodiščno leto 2021).

Ti novi cilji so potrjeni tudi s strani pobude »Science Based Targets initiative (SBTi)«, organizacije za korporativno podnebno ukrepanje, ki podpira podjetja pri določanju ciljev glede ničelne stopnje neto emisij v skladu s Pariškim sporazumom. 

»Vsi moramo prevzeti odgovornost in pomagati omejiti globalno segrevanje na 1,5 °C, kot je določeno v Pariškem podnebnem sporazumu, a smo že preblizu tega praga,« je dejal Carsten Knobel, generalni direktor družbe Henkel. »Zato smo razširili svojo podnebno zavezo, da bomo do leta 2045 dosegli ničelno stopnjo neto emisij toplogrednih plinov s konkretnimi ukrepi v naši celotni vrednostni verigi.«

Novi cilji ničelne stopnje neto emisij zajemajo emisije vzdolž vrednostne verige 

V primerjavi s prejšnjimi podnebnimi cilji družbe Henkel novi cilji ničelne stopnje neto emisij pokrivajo širši del vrednostne verige. Poleg emisij iz proizvodnih procesov cilji za emisije obsegov 1 in 2 zdaj zajemajo vse dejavnosti, vključno s pisarniškimi stavbami, skladiščenjem, raziskavami in razvojem ter voznim parkom.

Cilji zmanjšanja emisij obsega 3 zajemajo posredne emisije družbe Henkel, ki se pojavljajo v vrednostni verigi navzgor in navzdol. Poleg emisij iz surovin in embalaže novi znanstveno utemeljeni cilji med drugim vključujejo tudi emisije iz logistike ali obdelave izdelkov ob koncu življenjske dobe. Poleg tega cilji presegajo samo zmanjšanje emisij COin zajemajo vseh sedem toplogrednih plinov, kot jih opredeljuje Kjotski protokol Združenih narodov. 

»Ničelna stopnja neto emisij« pomeni, da se vse emisije toplogrednih plinov, ki jih povzroča človek, izravnajo z odstranjevanjem toplogrednih plinov iz ozračja. V skladu s »korporativnim standardom za ničelno stopnjo neto emisij« organizacije SBTi se uvršča v stanje vsaj 90-odstotnega absolutnega zmanjšanja emisij v celotni vrednostni verigi (obsegi 1, 2, 3) z neposrednimi ukrepi za zmanjšanje emisij, preden se uporabijo metode za nevtralizacijo preostalih emisij, na primer z inovativnimi načini zajemanja ogljika.

Največje možno zmanjšanje emisij

Neposredni ukrepi za zmanjševanje emisij v Henklovih lastnih obratih se bodo osredotočili predvsem na večjo energetsko učinkovitost in širitev obnovljivih virov energije za pokrivanje preostalih potreb po energiji. Delež kupljene električne energije iz obnovljivih virov, ki jo Henkel kupuje, je po vsem svetu že 89-odstoten. Šele pred kratkim je Henkel dosegel pomemben mejnik, saj je vse svoje proizvodne procese za poslovno enoto Consumer Brands v Evropi pretvoril v ogljično nevtralno energijo. 

Da bi ocenjevanje svojih emisij CO2 v zgornjem delu dobavne verige dvignil na višjo raven, je Henkel za svoje dobavitelje po vsem svetu uvedel celovit program sodelovanja, ki se imenuje »Climate Connect«. Cilj programa je pospešiti dekarbonizacijo vzdolž vrednostne verige obeh poslovnih enot z zbiranjem podatkov o emisijah, skupno opredeljenimi ukrepi za njihovo zmanjšanje in stalnim izpopolnjevanjem dobaviteljev.

Henkel si prizadeva tudi za nadaljnje povečanje deleža sestavin, ki temeljijo na nizkoemisijskih, obnovljivih ali recikliranih surovinah, v svojih Consumer Brands in Adhesive Technologie izdelkih.

Henkel s svojo strategijo trajnostne embalaže prispeva k zmanjševanju emisij z zmanjševanjem količine embalažnega materiala in povečevanjem deleža nizkoemisijske, reciklirane in obnovljive embalaže. Novi koncept embalaže za kartuše Henklovih potrošniških lepil na primer znatno zmanjšuje uporabo primarne plastike, saj uporablja do 95 odstotkov reciklirane plastike iz poporabniško recikliranega materiala (PCR). Pobuda se uvaja po vsej Evropi.

Ker velik del emisij obsega 3 nastane v fazi uporabe izdelka, želi Henkel s ciljno usmerjeno komunikacijo spodbuditi potrošnike k odgovornejšemu ravnanju. Čeprav na te emisije ni mogoče neposredno vplivati in so zato izključene iz določitve cilja ničelne stopnje neto emisij, se bo Henkel še naprej močno osredotočal na izobraževanje potrošnikov, na primer s pobudo »Spremembe se začnejo pri nas« poslovne enote Henkel Consumer Brands. Kampanja vsebuje priporočila za učinkovitejšo uporabo izdelkov z viri v vsakdanjem življenju potrošnikov. 

Več informacij o podnebnih ciljih podjetja je na voljo v Henklovem »Načrtu za podnebni prehod«.
 

Press Release (54,39 KB)

Henkel opredelil cilje glede ničelne stopnje neto emisij

Jelena Gavrilović Šarenac Henkel Direktorica za korporativne komunikacije ​Henkel Srbija i Henkel Adria +381-11-207-22-09 Jelena.Sarenac@henkel.com Prenesi poslovno vizitko Dodaj k Moja zbirka